De kracht van verse content
Veel websites hebben inmiddels de kracht van het bloggen al gevonden. Toch is er ruimte voor verbetering. Het is voor veel bedrijven een uitdaging om maandelijks of wekelijks met een relevante blog te komen. We zien het dan ook vaak gebeuren dat er een tijdje een verwoede poging wordt gedaan om het vervolgens te laten varen. En dit is nu juist het gevaar van bloggen.
Houd je blog vers
De kracht van bloggen en nieuwsberichten zit hem onder andere in de “versheid” van een bericht. We zien sites die regelmatig worden ververst hogere rankings krijgen in Google. Hetzelfde geldt voor nieuwe relevante blogs. Maar er blijkt een nieuwe sleutel gevonden te zijn in goedscorende content!
Geef populaire blogs een update
Onlangs viel het Moz op dat het blog item van Butterblog op positie één bij google staat onder de zoekterm; “free movie websites”. Hoe kan het dan dat een blog op een zeer populair zoekterm zo goed rankt? De sleutel zit in het verversen van de pagina.
De webmaster paste het bericht regelmatig aan met nieuwe sites die de moeite waard zijn. Hierdoor bleef zijn blog relevant en blijft de pagina goed scoren.
Omslag voor de SEO & content marketeer?
Het was hiervoor taboe om populaire content zomaar aan te passen. Iedereen was bang om hun ranking in Google hiermee kwijt te raken. Nu blijkt dus dat het juist de rankings helpt om je populaire content regelmatig te herzien en herschrijven.
Voor nu kunnen wij het u aanraden om kritisch naar uw eigen blog te kijken om te zien of er potentiële items tussen zitten die verversing kunnen gebruiken. Schrik er niet van terug om deze dan met regelmaat aan te passen. Het zal de rankings ten goede komen.